Thursday, September 6, 2012

Buku Panduan Amali Solat & Ensiklopedia Solat


PANDUAN AMALI SOLAT
Buku ini menyediakan panduan lengkap bagi bacaan-bacaan, doa, dan wirid ketika hendak, sedang dan sesudah solat. Ia disusun bagi:

Panduan efektif bacaan dalam solat, wirid dan doa selepas solat
Semua bacaan disertakan dengan terjemahan dalam Bahasa Melayu bagi meningkatkan kefahaman dan penghayatan bacaan
Amat sesuai digunakan sebagai panduan kanak-kanak semasa Kursus Amali Solat, dan Ujian Penilaian Kelas KAFA, J-QAF, PAFA dan SARA
Ustaz Kamal Mahyuddin Harun, yang berkelulusan BA dan MA dalam bidang Usuluddin daripada UM merupakan seorang pendidik yang berpengalaman dalam pendidikan Islam dan telah menulis lebih daripada 50 tajuk buku pendidikan Islam untuk rujukan sekolah. Sekarang masih mengajar di sekolah YIK dan menjadi Imam merangkap Timbalan Pengerusi Masjid Al-Amin, Kota Bharu.

Panduan Amali Solat
Ust. Kamal Mahyuddin Harun
ISBN: 983-3901-01-8
Penerbit: ReadNetwork Sdn. Bhd.
Harga Pasaran: RM6.50
Berat: 250 g
Kesesuaian Usia: 5+







Judul : Ensiklopedia Solat
Penerbit : Telaga Biru
Penulis : Datuk Haji Md. Hashim Yahaya
Harga Pasaran : RM100


Amat sesuai dijadikan sebagai sumber rujukan di sekolah, masjid, surau, madrasah pengajian agama, institusi pengajian tinggi malahan dijadikan panduan dan kegunaan buat isi rumah sesebuah keluarga.

Keistimewaan ensiklopedia ini adalah ;

Mengandungi pelbagai keterangan daripada aspek fekah, falsafah, sejarah dan saintifik.
Setiap isi kandungan disampaikan dengan mengintegrasikan semua aspek ilmu yang amat sesuai dan bertepatan dari segi kontemporari atau semasa.
Disusun dengan pendekatan mesra pembaca.
Setiap kandungan disertakan dengan ilustrasi, foto, gambar rajah, peta minda dan jadual sebagai memudahkan kefahaman penjelasan kepada pembaca.
Turut memuatkan petikan hadis yang disertai dengan matan, sanad dan nombor hadis bagi memudahkan rujukan pembaca.

Antara tokoh istimewa yang menyumbangkan tenaga dalam melengkapkan dan menyiapkan ensiklopedia ini adalah Konsultan Syariah bersama Prof. Dato' Paduka Dr. Mahmood Zuhdi bin Abdul Majid. Datuk Hj. Md. Hashim Yahaya dan Ustaz Abdul Ghani Samsudin dengan kerjasama Team Penulis, Ustaz Rohidzir Rais, Fuad Ismail dan Haji Mohammad Wahid Abd Hanif.

Untuk keterangan lanjut sila klik link ini :  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.140269206093590.26746.136886449765199&type=3 

Untuk membeli boleh PM :
FB : https://www.facebook.com/sitisifir10
Page : https://www.facebook.com/SaleatSitisifir
Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com

No comments: